XX. mendeko Euskararen Corpus estatistikoa
Testuingurua
Hala ere, helduen euskal alfabetatzera aplikatutako Freireren heziketa teorietatik eratorritako ekarpenak aurrerapausoa direla uste dut zenbait zentzutan, horrek Freireren teoria praktikoaren zenbait atal garatzeko aukera ematen digu, kontuan hartu ez zituenak edo sakondu ezin izan zituenak.
Freirek Bostonen izan zuen eraginak, heziketan teorilari eta ikerlari ziren zenbaiten ekarpenak bideratu zituen: J. Kozoi. =mCl=aren edo H. Giroux besteak beste.
Ikerlari horien ekarpenek, pedagogi ikuspegitik, kontsumoaren kulturaren zenbait elementu analizatzeko aukera ematen digute, Benetton multinazionala edo Dysneylandiarenak kasu.
Era berean Freireren bidez ere, Colek edo Scribnerrek ikerketa berritzaileak egin ahal izan dituzte, alfabetatzeari lotutako prozesu kognitiboen inguruan.
Freireren eraginak, bide berriak ireki ditu helduen euskal alfabetatzearen praktika teorikoan, honen ondorioz sortu direlarik orain datozen eta azaltzen saiatuko garen ekarpenak.
1. HIZKUNTZ ZAPALKUNTZAREN KONTZIENTZIANahiz eta Freirek
Konstzientzia bera-norberarentzat binomio marxiar lukasiarrean oinarrituta dago batez ere, oso erreferentzia ekonomizistak eta
Hau da, Freirerekin
Egoera hau, elkar-truke ezberdinean (kolonialismoa) emandako esplotazio ekonomikoko egoera globalago baten barruan kokatzen du.
Kontzientziazio linguistikoan oinarrituz euskara ikasten hasi den heldua ordea, ez da hasten oinarrizko kultura batek ondasun batzuk ukatu dizkiolako edota sistema ekonomiko baten ondorio den egoera pertsonal batengatik, baizik eta bera delako, ezinbesteko ulermen zaileko gutxiagotze linguistiko prozesu
Prozesu honek behar duen
Freirek berak gogorarazten digu.
Kontzientizazioa, historia barruan gizakiaren jarrera kritiko bezala, ez da inoiz bukatuko Gizakiek, ekiten duten gizaki bezala,
.